Statikus Vs. Dinamikus QR-kódok

e-cimke

Nemrég a gyermekeimmel megtalálunk egy viszonylag új játszóteret, ahol egyikünk sem unatkozott. Amig a gyerekekre ügyeltem, figyelmes lettem az új játszótér egy új funkciójára: a játszótér kivitelezésében bizonyára szerepet játszott egy országosan elérhető játékokat forgalmazó cég, aki QR-kód formájában hagyta ott a nyomát/megjelenési lehetőségét a felépített játszótéren. A felismerés nagyon ötletes, hogy ilyen formában jelenjen meg egy jogi személy, mégis több dolgot kell ilyen esetben mérlegelni.

Mi a statikus és mi a dinamikus QR-kód?

A statikus QR-kód esetében az URL-cím vagy az adatok fixek, tehát a létrehozása után a QR-kódban  tárolt információ már nem módosítható. Ezzel szemben az itt bemutatott dinamikus QR-kód lehetőséget ad arra, hogy a célhivatkozást frissítsük anélkül, hogy a QR-kódot újra kellene generálni. Gyakorlatban ez a célhivatkozás egy 2 lépcsős tartalom megjelenítést szokott jelenteni, ahol az első lépcső, egy a szolgáltató által meghatározott, vagy random generált reklám közbeékelését jelenti, amit megjelnítve/átlépve jutunk el a 2. lépcsőig, a megrendelő tartalmáig.

Egy olyan felület esetében, ahol az idők alatt különböző reklámok váltogathatják egymást, bevételt generálva ezzel a fenntartónak és megrendelőnek egyaránt jó ötlet lehet a dinamikus QR-kód, viszont a folyamatosság szempontjából kockázatokat rejthet.

Ilyen esetben a megrendelő és a szolgáltató között a QR-kód megalkotása utána mindig ott lesz egy 3. fél, aki saját belátása (üzleti érdeke) szerint váltogathatja a megrendelő QR-kódján megjelenő első felületet. Jobb esetben a 2. megjelenő felület már biztosan a megrendelőé. Viszont azt figyelembe kell venni, hogy amig a fizikai QR-kód évekig ott maradhat például egy játszótér padján, ezek a szolgáltatók megszűnhetnek, egyéb esetben olyan reklámokat is beékelhetnek a célközönség és a QR-kódot megrendelő közé, ami teljesen félreviszi a kommunikáció (sajnos hallottunk már ilyet, hogy egy felnőtt tartalom megjelenítése jobb üzleti eredményeket biztosított egy például gyerekeknek szánt reklám helyett). Ez a jobbik eset, de az is előfordulhat, hogy a szolgáltató cég egyszerűen megszűnik, a QR-kód a továbbiakban funkcióját veszti.

/Itt szeretném megjegyezni, hogy tudomásunk szerint a jelen esetbe szolgáltató me-qr a megbízhatóbb szolgáltatók közzé tartozik, a feltételezés nem az oldal ellen irányul./

e-cimke

Mi a megoldást borászoknak az e-címkére?

Semmiképpen sem a dinamikus QR-kód. A bor marketingjére a rendeleti szabályozásnak megfelelően ezt a felületet nem is szabad használni, és az sem lenne előnyös egy saját arculattal rendelkező borászat számára, ha egyéb reklámok jelennének meg a palackon található QR-kód mögött.
Nem utolsó sorban az ilyen reklámok megjelenése esetén az oldal használja a böngészési adatokat, amivel bizonyos esetekben fel tudja térképezni a felhasználó érdeklődési körének leginkább megfelelő tartalmat. Jelen esetben erre ugyancsak nincs lehetőség, ugyanis a rendeleti szabályozások szerint a céloldal, ahol a borászat a bor beltartalmi (és egyéb) paramétereivel informálja a fogyasztót NEM gyűjthet ilyen jellegű adatokat.

e-címke

Egy általalunk szolgáltatott QR-kód minden esetben STAIKUS QR-kódot biztosít olyan paraméterek bemutatására, mint a tápanyagtáblázat, a bor alap adatai, a készítés során felhasznált anyagok, különböző kezelések, vagy akár egyéb vizuális elemek, amik még beleférnek a rendeleti szabályozásba.

Ha felkeltettük érdeklődését, tekintse meg nálunk Hogyan Működik, vagy válasszon ajánlataink közül: