A gyerekek oda vannak a Happy Meal-ért. A McDonald’s sok éve figyel arra, hogy a kis vendégek az egész ott tartózkodásuk alatt sajátos és teljes élményt kapjanak az elfogyasztott étel mellé: az étterem egészét körülvevő gyermekbarát környezet, játszótér, fiatalos légkör, és a Happy Meal mellé járó különleges ajándék.

Ezek az ajándékok gyakran könyvek, vagy aktuális, popkultúrális elemet tartalmazó apró élménycsomagok, melyek manapság már nem csak önmagukban szórakoztatnak, hanem egy QR-kódokon keresztül interaktív élményeket is kínálnak, különösen nagy sikert aratva ezzel a visszajáró kis vendégeknek.
QR-kód, mint hozzáadott érték
A McDonald’s gyorsan ismerte fel a piaci lehetőséget a QR-kódokban, és a Happy Meal játékokon alkalmazva úgy használta fel, hogy a gyerekek a játékokon túl digitális élményekhez is hozzáférhessenek. A kódok interaktív tartalmakhoz, például online játékokhoz, zenékhez, videókhoz vagy kiegészítő információkhoz vezették őket, így a játékélményt tovább gazdagították. Ezzel a megoldással a márka a fizikai játékokat digitális élményekkel kapcsolta össze, növelve a szórakozási lehetőségeket. Az innováció célja az volt, hogy a gyerekek számára még izgalmasabbá és emlékezetesebbé tegye a Happy Meal menüt, növelve ezzel az elköteleződést az étterem irányába.
A gyerekek és a Happy Meal varázsa
Mint sok más gyermek, a mieink is izgatottan várták a McDonald’s-ban töltött ebédet. A Happy Meal menü régóta kedvencük, és nem csak az étel miatt: a dobozban rejtőző apró játékok mindig hatalmas örömöt okoznak. Gyermekeink lelkesen bontogatták a dobozukat, és miután felfedezték a játékhoz tartozó QR-kódot, kíváncsian próbálták ki azt. Az öröm azonban hamar csalódásba csapott át, amikor a QR-kódot beolvasva egy 404-es hibaoldal jelent meg. Egy kellemetlenebb technikai hiba teljesen elvette a varázst.


Fontos a szolgáltatás folyamatossága
Gyermekeink és a McDonald’s esetében minden bizonnyal egy átmeneti technikai hibáról lehet szó, de jól mutatja, hogy egyetlen hibás link vagy rossz helyre mutató QR-kód elegendő ahhoz, hogy az élmény csorbát szenvedjen, és a fogyasztói elégedettség csökkenjen. A bor esetében ez nem csak a felsorolt érvek mentén igaz, de mivel jogszabályi előírásnak is eleget kell tenni, komoly szankciókra is lehet számítani egy ilyen hiba esetén.
A minner.hu írt hasonlóan erről saját élményt, hogy egy névjegykártya miként avult el észrevétlenül egy QR-kód miatt, illetve a Heinz hogyan tréfált meg egy gyanútlan vásárlót. A névjegykártya estében a dinamikus link szolgáltatója szűnt meg, a Heinz esetében pedig ugyancsak a termék QR-kódján lévő dinamikus link hibája miatt egy felnőtt oldalra vezette a vásárlót. Ezeknek több oka lehetett, mindenesetre beláthatjuk, hogy az ilyen, és ehhez hasonló eseteket mindenképp el szeretnénk kerülni.
Hogyan segítünk mi?
A Winebase.hu-nál pontosan ezeket a problémákat törekszünk elkerülni. Olyan megbízható QR-kód megoldást kínálunk borászati partnereink számára, amelyek garantálják, hogy a kódok mindig a megfelelő információkat közvetítsék a fogyasztóknak. Az általunk szolgáltatott QR-kód nemcsak a fent leírtaktól ment meg minket, hanem a jogszabály által meghatározott keretek között teszik ezt. Mellőzi a dinamikus címeket, ami nélkül nincsenek közbeiktatott URL címek, nincsenek monitorozva a látogatások, nincs egy harmadik fél, aki megszerezhetné az adatokat. Ahogy a jogszabály határoz, ezeket az adatokat nekünk nem lehet módunkban monitorozni, mivel az információ átadásnak kizárólag a bor tartalmi elemeinek közlése a célja. Ezen kívül a bor jellegénél fogva több évig lehet piacon, vagy megvásárolva több évig díszítheti a vevő polcát, ennek megfelelően a QR-kód mögötti termékoldalt minimum 10 évig tartjuk fenn megrendelőink számára.
Ha felkeltettük érdeklődését, tekintse meg nálunk Hogyan Működik, vagy válasszon ajánlataink közül: